Sydney & more - Reisverslag uit Wishart, Verenigde Staten van Kelsey Klaarhamer - WaarBenJij.nu Sydney & more - Reisverslag uit Wishart, Verenigde Staten van Kelsey Klaarhamer - WaarBenJij.nu

Sydney & more

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

27 Januari 2014 | Verenigde Staten, Wishart

Hi guys,
Ik ben inmiddels weer even in Brisbane hieronder een update van Sydney en 't weekend!

Jaaa het was dinsdag en om 8:00 vertrok ik naar Brisbane airport. Boyd zette me af bij de drop off en toen was ik alleen... Gek maar heerlijk gevoel! Geen idee wat me te wachten stond. Ik had al online ingechecked dus hoefde alleen langs de security check en dan naar m'n gate te lopen. Werd natuurlijk apart genomen en m'n tas en ik werden nog een keer gecheckt met een speciaal apparaat. Eenmaal bij de gate plofte ik neer op een bankje en nog geen 10 min later hoorde ik "costumers for flight JQ813, your flight has been canceled". Heb ik weer. Ik moest naar beneden en vragen wat ik moest doen. Ik werd op de eerst volgende vlucht gezet om jawel 14:00. Dus moest 4 uur wachten. Gelukkig kreeg ik weer een eet voucher en kon $8 spenden aan food. Heb toen samen met een ander meisje gegeten bij een tentje bij de gate. Zij had 3x $8 dollar gekregen en kreeg nog 1 voucher van haar. Dus koste mijn kipwrap en Caramel frappé maar 0.80 cent. Mooi. Het wachten duurde wel super lang!! Eenmaal in t vliegtuig had ik een nieuwe praatmaat, een oma van rond de 75 met een ipad & iphone! Ze hield blijkbaar van rode wijn, die dronk ze in het vliegtuig en toen ze vroeg over m'n andere vliegritjes en ik zei dat ik met Emirates gevlogen had vroeg ze of ze er wijn schonken. Heel belangrijk. De vlucht duurde maar 1,5 uur, dus was gauw weer uitgekletst met oma. Eenmaal uit het vliegtuig was ik helemaal alleen, ik pakte de trein naar m'n hostel want die zit naast 't centraal station van Sydney. Wist totaal niet wat ik moest verwachten aangezien dit m'n eerste keer was in een hostel. Er zijn zoveel kamers haha! Eenmaal in m'n kamer lag er een meisje te slapen, Annastacia. Ze werd wakker van mij dus hebben wat gekletst en ze vroeg of ik die avond mee ging naar de outdoor cinema in het park met nog een ander meisje en jongen. Dat leek me wel gezellig, paranormal activity 3 draaide. Een boutfilm van de bovenste plank, maar het was wel een super leuke ervaring. Wat vreemd was, was dat tijdens de film ineens de sproeiers aangingen en iedereen dus nat werd. Je zou denken dat ze die uitzetten aangezien er elke dag een film draait. Dat was dus een leuke grap! Er zaten nog twee zweedse en een Duits meisje in m'n kamer. Woensdags kwam er nog een meisje uit Belgie.

Die woensdag een beachwalk gedaan, die werd georganiseerd vanuit het hostel. We gingen met ongeveer 30 mensen met de bus naar het eerste strand en vanaf daar zouden we naar Bondi Beach lopen. De busreis is nog wel even leuk om te vertellen.. Zoals jullie weten trek ik altijd de achterlijkste mensen aan..In de bus ging ik naast een vrouw zitten maar moest van haar aan t raam want zij wilde bij t gangpad. Prima. Toen ik eenmaal zat begon ze al dat ik mijn been moest verschuiven, want dat zou haar been aanraken en dat wilde ze niet. Nou als je die vrouw zag dan wist je al dat iedereen die ernaast zou zitten ongeveer tegen het raam geplakt zou zitten, maargoed ik had een plekje in de overvolle bus. Zat dus ook half tegen t raam en probeerde daar ook te blijven zitten. Vervolgens kwam er een vrouw van rond de 40 de bus in en begon de vrouw naast mij door de bus te schreeuwen dat er een jongere jongen voor haar op moest staan. Vervolgens zei ze na 5 min weer tegen mij "move your leg" dus ik zei hallo ik zit de hele weg al in deze houding. En toen zei ze: "no! your sitting like this" en deed ze haar benen wijd. Dus ik begon maar te lachen en bleef zo zitten. Ik zag de mensen om me heen al kijken en hoorde ze denken of t ze wel spoorde..daarna zei onze reisleidster "het is zo saai in de bus laten we gaan zingen!" Waarop een jongen achter me zei: "ja welk liedje zullen we zingen?" toen zag ik die kop van die vrouw maast me alweer en dacht "nee doe het niet en daar ging ze weer "NO, DON'T SING THIS IS A PUBLIC BUS. IF YOU WANT TO SING GET A BUS FOR YOUR OWN!! haha die jongen dacht WTF en keek mij aan, dus ik deed tikte mn voorhoofd aan en toen wist ie genoeg. Later kwam hij nog naar me toe, omdat hij dacht dat ik haar dochter was en hij niet wist hoe hij moest reageren omdat ik naar hem keek. Gelukkig ging ze niet veel later de bus uit en werd het een stuk gezelliger! De beachwalk duurde ongeveer de hele dag en liepen langs mooie stranden, helaas was t weer niet al te best dus zag er soms somber uit. Na de beachwalk gingen we nog een biertje doen in de bar onder het hostel en spraken we af om 's avonds uit te gaan met een stel. Was een gezellige avond!

Die dag erna ben ik samen met twee meiden, Bernie en Tine, die ook mee uitgingen de dag ervoor een citytourtje gaan maken. Hebben de harbour bridge zien, operahouse, botanic gardens en zijn naar Manly geweest met de ferries. Hebben super veel gelopen (20km) wat grappig was is dat we na de halve dag met elkaar doorgebracht te hebben elkaars naam vergeten waren aangezien ze niet alledaags zijn. Dus verzonnen we maar namen op 't land waar ze vandaan kwamen. Dus aangenaam: ik ben het Holly Birkenstock. Tine zou eigenlijk naar de zoo gaan, maar t was zo gezellig dat ze niet meer is geweest. 'S avonds stond Ivy op de planning, een grote club in Sydney. Mijn kamergenoten hadden het daar al over sinds de dag dat ik aankwam en veel andere uit het hostel gingen ook, want donderdags is de entree gratis. We hadden eerst een kleine pre party in onze kamer en gingen rond 11:30 naar Ivy. Wauw wat een club! Super groot en het was rete druk, waardoor ik het eerst niet zo heel leuk vond. Carolien het Belgische meisje uit mijn kamer zei dat het op het dak super leuk is maar moeilijk om te komen, omdat altijd iedereen daar heen wilt en er dus lange rijen staan. Toch hebben we later op de avond geprobeerd om daar te komen en met veel duwen en wurmen is het gelukt!! We stonden in de lift om naar boven te gaan. Boven was het chaos, leuke muziek, mensen dansten op de verhogingen en in het zwembad. Heel leuk, gepartyed tot een uurtje op 4!! Top avond!

Werd zaterdags al om 6:30 opgehaald om te gaan kayakken met Amber en Piet (Ambers vader). We zijn eerst naar een brug in de verte gekayakt, ik was al steeds aan het kijken of ik iets in het water zag want had gevraagd of er krokodillen waren en ze zeiden dat er overal in australie krokodillen zijn. Een grapje of niet ik zat dus eerst niet heel ontspannen in de kayak. Toen ik in de verte wat zag bewegen bleek het een zandbank te zijn, het water was heel laag dus konden daar niet over en moesten er omheen. Blijkbaar volgde niet iedereen de borden op het water, want ik heb 2 boten zien strandden in die zandbank. Super gevaarlijk want ineens hoorden we een klap en stonden ze stil. Voordat we eindelijk bij die brug waren, waren we al een uur verder en zagen we de open zee. De lucht begon ook wat donker te worden, dus gingen we terug. We zijn nog even gestopt bij een strandje, want ik zag een grote vogel in een boom zitten, leek op een uil. Natuurlijk vloog ie net weg toen ik er heen liep. Vond nog een leuk bankje daar dus die op het strand gezet om te genieten van het uitzicht. Toen we verder gingen werd de regen erger en probeerde ik zo snel mogelijk terug te gaan, maar het was nog een heel end en t padelen werd zwaarder door de stroming en wind. Ineens zag ik wat in m'n ooghoek... 2 dolfijnen!! Ze zwommen zo'n 10 meter naast m'n kayak en iets later zag ik dat er nog 1 voor hun zwom! wooow werd helemaal gek en zei/schreeuwde dat ik dolfijnen zag. Probeerde ze te volgen, maar ze zijn zo snel haha je kon ze gewoon horen ademen :-). Was echt een heel gaaf moment! Toen we weer aan wal waren kwam er een man op z'n jetski aangereden. Piet vroeg hem wat voor een het was en hoe hard ie ging. Toen zei die of we een rondje achterop wilde, waarop Amber zei jaa Kelsey wilt wel! Dus ik ging achterop. Mijn god dat ding ging hard, wist ook gelijk waarom hij een soort skibril ophad! Ik vroeg hem hoe hard we gingen, 80. Toen zei ie wil je harder, hou je vast! Woooooow 115 km per uur! Wiehoe, zag geen hol meer en was blij dat ie aardig wat aan de maat was en de meeste wind opving. Maar we gingen richting de zandbanken dus was echt even bang en zag mezelf al door de lucht vliegen. Toen zei ie, leun met me mee! En me maakten me een bocht hahaha. Later vroeg ie of ik wilde rijden, maar dat durfte ik niet dus zei NEE doe maar niet. Grapje! Tuurlijk wilde ik wel even over het water vliegen, maar ik ging tot de 80 km. Amaaazing! Met de lunch kwamen Esther en Iris met de kids ook naar Piet en hadden we een BBQ vanwege Australia weekend. Erg gezellig! 'S avonds heb ik bij Esther the wolf of wallstreet gekeken in m'n oogleden. Was zo moe van t weinige slapen en vele lopen in Sydney.

Zondags was ik naar Sea World met Amber! Wilde o.a. graag de baby ijsbeer zien, maar die heeft de hele dag geslapen en heb hem dus alleen op foto's in het park gezien. Verder waren er achtbanen en leuke dolfijnen-, zeeleeuw-, en jetski shows dus de dag was zo weer om. De tijd vliegt om! Heb nog 9 dagen hier en ga dan naar al Azië, waar ik ook ontzettend zin in heb. Maar eerst nog genieten van komende dagen met leuke dingen in het vooruitzicht! X


  • 27 Januari 2014 - 14:52

    Joy:

    Leuke verhaaltjes Kels! Geniet ervan!

  • 27 Januari 2014 - 15:54

    Inge:

    Leuk verslag Kels! Het is duidelijk dat je het vreselijk naar je zin hebt. Geniet er maar lekker van en veel plezier met wat je allemaal nog gaat doen!

  • 27 Januari 2014 - 17:23

    Cherique:

    Wat super leuk om dit te lezen! Heel gaaf wat je allemaal meemaakt! Geniet er nog maar goed van die 9 dagen! Xx

  • 27 Januari 2014 - 18:25

    Joni:

    Wooow Kels! Je verhalen zijn super leuk! Wat fijn ook om te lezen dat je het zo naar je zin hebt (had niet anders verwacht hoor). Veel plezier nog ff in Australie en dan op naar Azie! :-)

  • 27 Januari 2014 - 22:25

    Pleek:

    Leuk Pels!!! :-)

  • 27 Januari 2014 - 22:25

    Pleek:

    Leuk Pels!!! :-)

  • 27 Januari 2014 - 23:18

    Bianca:

    Hee Kels!!wat maak je een hoop mee hé!superleuk allemaal!!!dikke knuffel!!

  • 28 Januari 2014 - 00:28

    Willempie:

    Hè Kels ouwe globetrotter! Leuk verhaal weer, toch goed dat je geleerd hebt om goede verslagen te maken! Heel veel lol daar! Doe allen de groeten daar ( de familie) grt a responding fool

  • 28 Januari 2014 - 16:06

    Jose:

    Hasi Kels, Super om je verslagen te lezen. Zo te horen heb je het aardig naar je zin en gelijk heb je geniet ervan. Veel plezier nog in Australie.XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wishart

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2014

Welcome to Asia.

27 Januari 2014

Sydney & more

17 Januari 2014

Goldcoast, Movie World, Wellington point and more

11 Januari 2014

Your flight is delayed
Kelsey

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 4152

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 27 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: